4.2.2024

Schopnosti nově

Schopnosti nově

Je to dlouho, opravdu dlouho. Nicméně proč vývojový deník neobnovit k něčemu užitečnému, navíc jste si o to sami psali. A tak si pojďme osvětlit, jak funguje výcvik a oživení schopností po rituálu.

 

Neustále k nám přichází dotazy, zda si hra pamatuje, co už hráč na postavě vytrénoval, když projde rituálem. Ne všem je jasný přesný postup a fungování a sami v podstatě navrhují přesně to co ve hře je namísto vyzkoušení samotného systému.

 

Jak jistě víte s příchodem generací se postavy mohou stát čímkoliv. Takže z válečníka může být sura, ze šamana ninja atd. Krása celého systému je pak dotažena tak, že si hra pamatuje kompletně vše, kam až jste ve svém výcviku došli, a to bez ohledu na změny postavy či povolání. Samozřejmostí pak je to, že první kouzlo válečníka je jiné kouzlo než první kouzlo šamana. Stejně tak první kouzlo dračího šamana je jiné než první kouzlo healera. A aby to mělo smysl, doplnili jsme šesté schopnosti válečníkům a ninjům, které vnesly bouřlivé diskuze. Víme, že některé postavy by potřebovali jiná kouzla, ale jak jste si všimli, tak do hry přijdou další kouzla, a ty již budou o dost zajímavější. Ale o těch někdy jindy.

 

Zpět k trénování. Po rituálu jsou kouzla samozřejmě zapomenuta, nicméně zde funguje jakási paměť, a tak si svá dříve naučená kouzla pouze oživujete. Základní trénink kouzel je beze změny a nelze nic přeskočit, to nám zajistí balancování kouzel jako takových. Změny začínají na mistrovství. Základní mistrovství nyní potřebuje pro první trénink 10 knih. Při oživování mohou být některé úrovně přeskočeny. A to dokonce až 4. Ale byla by to velká náhoda. U pokročilého tréninku mistrovství pomocí kamenu duší je to stejné. Jen je šance na přeskočení snížena na maximálně 3 úrovně.

 

Poslední novou částí je cesta k legendárnímu mistrovství. Zde je nutno se učit pokročilým taktikám boje. Ty se odemykají postupně kdy začínají na 3 generaci a legendárním mistrem se hráč může stát na 12 generaci. Postup je jednoduchý. Na každou úroveň je nutno získat vždy o jednu více taktiku boje. Pokud jsem na P1 potřebuji jednu. Pokud jsem na P7 potřebuji 7 taktik boje. Vše se navíc kombinuje s pamětí generací a po rituálu se pomocí první taktiky boje dostaneme na poslední získanou úroveň. A následně můžeme pokračovat v tréninku dle potřeby. Ale také nemusíme. Hra si to bude i přes následný rituál pamatovat.

 

Nejsnadněji si to můžeme ukázat na vhodném příkladu, který to vše osvětlí:

Výchozí stav bude například nastaven jako postava Lučištník na první generaci. Trénování kouzel z 0 na P1 budu brát jako automatickou.

 

Udělám rituál, jsem na 2 generaci. Na nové úrovně nemohu jít.

 

Udělám další rituál na generaci 3. Zde již mohu jít trénovat schopnosti z P1 na P2.

Udělám to například na kouzlu Smrtonosná přesnost, tedy donesu Taktiku boje a mám z něj P2.

U ostatních kouzel nové úrovně dělat nechci a udělám další rituál.

 

Jsem na generaci 4 kde mohu dojít až na P3.

Takže mohu plnit oživení schopností z P1 na P2 u Smrtonosné přesnosti (i když je to obnovení, tak to vychází shodně). Následně donesu 2 taktiky boje a mám ji na P3.

Také se například ještě rozhodnu, že si udělám Otrávený šíp. Na P2 potřebuji 1 taktiku boje a na P3 pak další 2 taktiky boje.

A ještě si třeba udělám Ohnivý šíp. Ale tady třeba jen jednou tedy na P2.

 

Pak udělám rituál na 5 generaci, zde je strop P4.

Zde nebudu dělat žádná oživení a ponechám si kouzla třeba jen na M1, G5, nebo třeba P1 (netrénuji pomocí taktiky boje).

 

A rovnou jdu na následující rituál k získání 6 generaci, která dovolí jít až na P5.

Půjdu například trénovat Smrtonosnou přesnost, pomocí první taktiky boje se přesunu na nejvyšší vytrénovanou úroveň, tedy P3. Následně pomocí 3 taktik boje získám P4. A potom ještě mohu pomocí 4 taktik boje získat P5.
Také ještě třeba stihnu Ohnivý šíp. První taktikou se posunu na P2, protože tam sem došel naposledy (žádné urychlení zde není).

Pak se rozhodnu na trénování Otráveného šípu. První taktikou boje získám zpět nejvyšší dosaženou úroveň, tedy P3. Pomocí 3 taktik boje se dostanu na P4.

 

Následně se při rituálu ukliknu a vyberu si šamana. Jsem sice na 7 generaci, ale šamana hraji poprvé, a tak musím udělat kompletní trénink, a to jak knih i duší jako u nové postavy.

Strop u 7 generace je P6.

Rozhodnu se, že ho budu mít na chvíli jako bufera a tak si natrénuji Požehnání až na P6 a to klasickým systémem.

První taktika boje z P1 na P2.

2 taktiky boje z P2 na P3

3 taktiky boje z P3 na P4

4 taktiky boje z P4 na P5

5 taktik boje z P5 na P6

 

Když se rozhodnu, že chci zpět na archera, tak rituálem se dostanu na 8 generaci. Zde je strop P7.

Pomocí 1 taktiky boje získám zpět nejvyšší hodnotu kouzla Smrtonosnou přesnost tedy P5.

Následně ho mohu pomocí 5 taktik boje získat P6. A následně pomocí 6 taktik boje ještě P7.

 

U kouzla Otrávený šíp získám první taktikou boje P4, protože až tam sem zatím došel.

A pomocí 4 taktik boje získám P5.

Naproti tomu kouzlo, které jsem měl max na P1, třeba Našlapování polehoučku musím trénovat od začátku. Tedy první taktikou boje získám P2.

 

Kýženým cílem je pak mít 12 generaci a více. Kde k oživení bude následně už vždy stačit jen jedna taktika boje, která změní P1 na L.

 

Snad jsem v tomto příkladu vypsal všechny možné kombinace. Věřím, že po přečtení až sem jste nalezli odpovědi na vaše otázky a nejasnosti v trénování.

 

Děkuji za pozornost a brzy u dalšího vývojového deníku na viděnou.

» Seznam
l